Ofta är det en självklarhet för oss människor att rätt person ska vara på rätt plats. Många reagerar starkt när upplevelsen inte blir så. Ytterst sällan hör jag någon med tacksamhet reagera på tex kassörskan i livsmedelsbutiken . Tackar min gud för dagliga tacksamhetsövningen som får mig att lyfta blicken högre Än enbart till mitt egna ego. En kassörska ska bemöta en mångfald av människor och gör det 9 gånger av 10. Så den 10:e gången blir inte upplevelsen som kunden väntat. Varför? Vi vet inte vad som hänt innan, vad bagaget är och vad som hänt som ligger till grund. Att döma efter ett rykte, så dumt. Jag är SÅ TACKSAM över rätt person på rätt plats vad gäller de som bemöter oss i situationer vi akut ställs inför. Lugnet som utstrålas via telefonluren från medarbetare hos larmcentralen vid ett akut telefonsamtal dit är näst intill magiskt. Idag efter erfarenhet är jag oerhört tacksam över det! En daglig tacksamhetsövning råder bot mot att se världen en vart efter ett egots behov. Hur en annan människa ska uppträda mot dig , är inte självklart. Däremot att med tacksamhet se på en annans människa är att utvecklas mot ett högra syfte! Kram A.