Solen och sommarvärmen låter fortfarande vänta på sig. Iallafall i den här delen av landet. Visst skiner solen idag men jag kan nog säga att jag föredrar varmare temperaturer denna årstiden. Flexibilitetens ådra är bra att öva med tanke på att fröken väder är utan vår påverkan. Och det är ju faktiskt vansinnigt tokigt att låta nehativ energi flöda för att vädret är annorlunda än vad just min tanke vill ha.

En singelmammas vardag innebär tonåringar högt och lågt dygnets 24 timmar under sommarlovet. Det där att få gjort det jag tänkte att jag skulle ta ta tag i får ibland skjutas upp. eller inte bara ibland ha ha. Och sen när huset är tomt barnen far i väg några dagar med sin andra föräldrer då kan jag enkelt tänka ut ALLT som jag ska göra. Ibland är det då som om luften går ur mig och jag får inte gjport nåt- känner du igen dig? Jag tror att det är kroppens sätt att få till vila. och i mitt fall att låta bli att skena iväg. Det är här jobbet ligger iatt låta det vara ok. Oordning i hemmet och dam i hörnena - tja- blir någon lyckligare om den aktiviteten går före välbefinnandet och återhämtning? Nä- jag har lärt mig- att rusa med tågets hastighet får någon annan göra.

Här och nu är vad jag ska vara och vill vara- Jag vill ta vara på nuet. Jag vill stoppa in det bästa innehållet i tiden just här och nu. Det är genom att leva livet reflektera över det som insikterna kommer. jag är tacksam över dem.

 

Kaffe och nyhetsmorgon och snart dax att ta på sig lurarna och springskorna- en powerwalk väntar och jag är i känslan - den är för min egna skull Kiss Jag tänker lyssnar får god inspiration och rörelseglädje på en och samma gång. Hur gör du när du powerwalkar - gör du det själv eller ihop med andra? Just fokuset som kommer av att gå själv gillar jag. Fast jag varvar- walk and talk är också en arbetform som jag förespråkar. Som coach fungerar det alldeles utmärkt.Smile

Och jag tror faktiskt att stegandet är alldeles för underskattad rörelseglädje rätt över. Nedan små tips att komma igång med just rörelse känna glädje av det :

Börja med 10- 30 minuters stegande beroende på var du är i din rörelse. Tar du tex en kvart varje dag- så låt den kvarten bara var här och nu för dig- sätt den varje dag- stäng av tanken på jobb ungar och annat som kan framkalla stress. Sätt ett alarm på bilen på 8 min STEGA åt ett håll med lurar eller utan- när alarmet ringer vänd och gå tillbaka.

Strecha lite enkelt så att ben och armmusklerna dras ut. 

Le åt dig själv och andas in styrkan av att din egna förmåga till rörelseglädje. Upprepa varje dag.

 

By the way senare idag kommer jag uppdatera med finfina ting från bags4fun det, vill du inte missa!Kiss

 

Nu väntar dagen och singelmammanska vara i den, här och nu!

Kram A.