Easy peasy- det där med mål och att ta sig dit.
Hur enkelt är det egentligen? Så klart är olika mål enklare/svårare för vissa människor än vad de är för andra. Sååå mycket som påverkar och såååå mycket det finns att fokusera på.

I vilket fall är och ska ett mål alltid vara den egna personens. Att bli rik för att någon annan tycker du är fattig, att byta jobb för att någon annan tycker att du ska göra det, att gå ner i vikt för att någon annan vill att du ska bli smalare- no, no no,! Samma gäller också för att blanda in andra människor i ditt mål- ditt mål handlar om dig och dina handlingar.


Den här målblden har en del år på nacken men var en god vägvisare då. Idag behöver den justeras på en del pukter. Andra kan kvarstå.

Januari månad är det samma sak varje år- träningsaktiviteterna ökar och gymmen är överfulla. Inga konstigheter. Ett nytt år och nya saker som vill uppnås och ta sig för. 
Frågan som kvarstår är hur fullt det är på gymmen i mars månad?

Ju mer vi reachsar målbilden detaljerar den och redan innan ser ett tänkbart för oss själva skönt resultat av den. Ju större chans att bibehålla de goda vaorna och resultatet av att ha gått i mål.

En av de jäkligaste sakerna innan är att inte kunna börja i den önskavärda målbilden utan att acceptera och konstatera vart man är idag och börja där. Att låta bli att skjuta startadagen efter konstaterandet tills imorn.

Jag bockar mina A- acceterarar och konstaterar att jag behöver göra annat än vad jag gjort. Kondition och vikt behöver fräschas upp

Vart vill jag? 
Jo jag vill komma till en annan grundkondition än idag, att jag löptränar 3 halvtimmes pass i veckan. Resultatet av att jag tar mig dit är att jag är piggare, orkar mer och kroppen omvandlar sig till mer muskelmassa. Kläderna sitter bättre!

Resultatet jag ser är urskönt. 3 löpturer i veckan- jeansen sitter smäck och jag står och går rakryggad som piggheten själv. (detta är mitt fokus- och känner redan nu på känslan av att vara där)

Hur tar jag mig dit? 
Jag accepterar nuläget och att löpning idag är otänkbart- jag startar med powerwalk- i ur och skur. My good! Yes, det känns jobbigt vissa kyliga mornar.. men fokusbilden är den som tanken ska vara i!
Jag jobbar mentalt med min målbild, 15 minuter varje dag. Maten styrs in på mer medvetna av med mer grönt och mindre tillsatt socker.

Vilka resurser har jag? 
Mig själv, mental träningsplattor, gångvänlig omgivning, kläder efter väder, tid

Vilka hinder ser jag? 
Mig själv, mitt ostrykturerad jag tar överhand..


Jag kan om jag vill. På en skala 1 till 10 kan jag enkelt själv avgöra hur viktig min målbild är för mig själv..

Så oavsett mörker oavsett kyla och is på gatan nu är min målbild och mina powerwalk i fokus. Jag vill ju uppleva och vara i den ursköna känslan av att vara i mål och i ett bibehållet resultat.

Var vill du vara? Var är du idag?

Trevlig söndag!

Kram A.