Ni som följer mig här och läste mitt blogginlägg igår som ni hittar HÄR ,
kanske undrar var den egentliga skillnaden på min nya morgonrutin är mot andra morgonstarter som jag testat?
Tiden: En fem minuter på varje M gör att jag 15 minuter senare har fyllt på mig själv med mindfulness motion och medvetande. 15 minuter!
Stress: Jag känner ingen stress av att klockan tickar på. Min första fem minutare avverkas i sängen. De är alltså som att snooza vidare, men ger mer.
Min andra femminutare gör jag till morgon-tv:s nyhetssändning. Brukar alltid checka de nyheterna ändå. Men att sitta och stirra mig blind på rutan behöver jag inte. På yogamattan utför jag övningar  medans öronen intar nyheterna.
Min tredje femminutare och jag fyller mitt medvetande med kraft mod och styrka ihop med kaffetåren.

Men kanske ändå att den allra största skillnaden ändå är att jag från det jag vaknar tills min morgonrutin är klar inte öppnar internet. Från att tidigare ha zappat igenom sociala medier och nyhetslöpet så fort ögonen har öppnats är rutinen helt omvänd. Jag är nu i fokus i min morgonstund.
Inga intryck från andra är där och stör! Morgon är egentligen den bästa energin vi har.
Hur korkat är det då inte att lägga den på att skrolla av vad andra gör inte gör säger tycker?
Men så skönt det är att det alltid går att lära nytt!


Hörrni. vi hinner så väl ändå att skanna av vad som hänt omvärlden utan att ta morgonstunden till detta. Kanske blir det lite stressat för någon av er i början om ni testar (hjärnan stressar med tanke på att missa något..) - men sen så - resultatet är suveränt! Din egna energi ger du tillbaka till dig själv . Och vet ni det handlar om 15 minuter!
I kommande inlägg går jag igenom vad jag gör lite mer djupgående på varje M. 

By the way ta för vana att byt ut 5 minuter av ditt skrollande på sociala medier till att läsa en blogg eller lyssna på en podd. Stäm av efter en vecka eller två om det är någon skillnad.

Kram A.